fredag 31 mars 2023

Vårkänslor trots -20

 

Nu kan man riktigt känna hur våren står och stampar och väntar på att explodera i grönska. Vi måste bara bli kvitt allt det där vita möglet eller vad det nu är...

För ett par år sedan samlade min käraste make ihop "skräp" som skulle eldas upp. Av det skräpet byggde vi en liten trädgårdsboda som kan användas till förodling av våra grönsaksplantor och diverse annat.

Vissa saker fick vi köpa av praktiska skäl, vi kunde inte vänta hur länge som helst på att det skulle dyka upp mer "skräp" som skulle eldas eller kastas. Ytterpanel, trall, tak och stolpar är det vi har köpt som nytt, allt annat är återvunnet eller rester från andra projekt. Vi ska isolera golvet, det kommer vi att behöva köpa och även ett element för att kunna jämna ut nattkylan.

Bodan fungerar mycket bra och förra året drog jag upp hundratals helt fantastiskt fina plantor där inne. I år kommer det nog att bli ännu bättre eftersom de där detaljerna som gjorde vissa saker lite krångliga är åtgärdade, hoppas jag 😀

Jag lägger till en kort liten film som visar hur fint det är. Framförallt så praktiskt och jag slipper ha alla dessa plantor och jord inomhus där hundar och katter välter odlingstråg och drar runt på jord så man blir alldeles tokig.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar